;

Recent Posts

17 Jun 2012

Autoresponder Percuma

17 Jun 2012

Seperti yang kita tahu bahwa Listwire merupakan pembekal perkhidmatan autoresponder percuma yang boleh kita manfaatkan untuk membina list prospek . Bagi para internet marketer (pemasar di internet) hukumnya boleh menjadi wajib untuk memiliki database list.

Di internet sudah banyak artikel yang membincangkan cara setting listwire, namun demikian tidak ada salahnya juga saya tulis artikel tentang cara setting autoresponder percuma ini. Tetapi masih nyambung juga dengan posting saya terdahulu mengenai listwire penyelesaian autoresponder percuma.

Selain listwire, free autoresponder juga telah didedahkan terdahulunya, freeautobot. Namun menurut para pengguna, freeautobot belakangan sering mengalami trouble, dan perkhidmatan pun sedikit menurun. Mungkin kerana itu ramai yang mencari penyelesaian autoresponder percuma yang lain.

Untuk melakukan setting sutoresponder listwire, anda perlu mempunyai akaun listwire yang akan dijadikan untuk menampung beberapa list managing yang akan anda buat.

Silakan daftar percuma di sini [sign up for free], teruskan dengan pengesahan via email anda.
LOGIN menggunakan  username dan password yang anda gunakan untuk mendaftar.


Tampilan halaman depan akun listwire Anda
Klik "manage autoresponders" di sudut kiri atas.

Klik untuk membuat list autoresponder baru
Kemudian klik "Click here to add a new autoresponder list" untuk membuat akuan autoresponder baru.

Form new autoresponder
Isilah form tersebut dengan data yang anda kehendaki. Setelah itu klik "click here to create.." dan autoresponder yang anda buat telah selesai.

Dengan akaun list yang baru anda buat tadi, anda boleh membuat followup massage kepada list member anda, menghantar broadcash massage, setting pengesahan massage serta memasang subscrption form di blog anda. Anda boleh melakukan semua setting tersebut didalam akaun list anda.

Langkah seterusnya yang harus anda lakukan adalah melakukan setup untuk membuat follow up massage, membuat form subscription untuk dipasang di blog dan hal-hal lain.

Untuk melakukan langkah / setting autoresponder seterusnya, akan saya sampaikan di artikel seterusnya.
Tetap semangat menjalani hari menjadi seorang Internet Marketer, syukur alhamdulillah jika saat ini sudah menjadi full internet marketer.

Baca posting lanjutan cara setting free autoresponder listwire? klik di sini.




Ketahui Bagaimana Suri Rumah menambah pendaptan http://globalinvestments.stiforpmy.com/

NAMA ANDA - Ahad, Jun 17, 2012
MASUKKAN TOMBOL TWEET DISINI

2 ulasan:

HERBAL-ARROHMAH berkata...

terima kasih infonya..

nikman berkata...

sama2..

Catat Ulasan